بنیانگذاران دیجیکالا اگر به گذشته برمیگشتند و میخواستند از نو شروع کنند، حتما نام دیگری برای استارتاپ خود انتخاب میکردند.
آنها در زمان شروع کسب و کارشان، توسعه به سمت فروش کالاهای غیردیجیتال را پیشبینی نکرده بودند.
بنیانگذاران تاکسییاب مدتی بعد از شروع کسبوکارشان به این نتیجه رسیدند که نام مورد انتخابشان، علیرغم ظاهری خوب، دارای مطلوبیت کافی نبوده و دردسرساز خواهد شد، نمیتوانستند به گذشته برگردند اما با تغییر نام به اسنپ، تصمیمشان را اصلاح کردند.
اگر دیجیکالا و اسنپ که از موفقترین استارتاپهای کشور هستند، تصمیمگیری اشتباه در مورد نام برند را تجربه کرده اند، اوضاع سایر استارتاپها چگونه است؟
آیا واقعا نام خوبی انتخاب کردهاند یا اینکه هنوز زمانش نرسیده است که با نقاط ضعف انتخابشان روبرو شده و دردسرهایش را تجربه کنند؟
بسیاری از کسب و کارها در ابتدای مسیر پراشتباه هستند. طبیعی است. آنها کمکم با جذب نیروهای بهتر، کمک گرفتن از مشاورین و استفاده از تجربههایشان میزان خطا در تصمیمهای مدیریتی را کاهش میدهند.
اگر در شیوه تبلیغاتشان ضعیف عمل کردهاند، حالا بهتر میدانند که چطور باید تبلیغ کنند، بنابراین مسیر را تغییر داده و تبلیغاتشان را اصلاح میکنند. اما اصلاح برخی تصمیمها به این سادگی نبوده و جز اصلاحات پرهزینه و پردردسر محسوب میشوند.
تغییر نام یکی از پرهزینهترین تصمیم هاست.
نمیتوانیم آنطور که هر سال تبلیغاتمان را بهبود میدهیم، هر سال نیز نامبرندمان را تغییر داده و بهبود دهیم.
بنابراین منطقی نیست با دانشی محدود در مورد این موضوع کلیدی و مانا تصمیمگیری کنیم، ناچاریم از همان ابتدا، بهترین انتخاب ممکن را داشته باشیم، انتخابی که تا برندمان پابرجاست، ما را دچار دردسر و پشیمانی نکند.
در کارگاهی 4 ساعته، به مدت 3 ساعت مروری خواهیم داشت بر کلیدیترین نکات انتخاب نام برند و در ساعت پایانی کارگاه نیز بر اساس سوالات شرکتکنندگان به بحث و مشاوره در مورد سایر نکات انتخاب نام برند خواهیم پرداخت.
ذکر همه نکات مورد نیاز در 4 ساعت ممکن نیست اما تلاش میکنیم به بیست درصد از نکاتی بپردازیم که تا هشتاد درصد در تصمیمگیری در مورد نام برند موثر بوده و به ما کمک میکنند.
سرفصلهای کارگاه:
- معرفی مدلهای نامگذاری مجموعه برندها و ذکر چند مثال کاربردی از برندهای مطرح
- چند نکته کلیدی جهت خلق نامهای خاص با میزان بهخاطرسپاری بالا و تهیه لیست نام
- نکتههای مهم در مورد ارزیابی سطحی لیست نام
- روشهای کمهزینه و کاربردی تحقیق در مورد نام
- پرسش و پاسخ در مورد نام برند و سایر مباحث برندسازی
زمان برگزاری : جمعه 15 شهریورماه 1398
ساعت برگزاری : 9 الی 13
مدرس کارگاه: مهندس حمید توکلی
- برگزاری اولین کارگاه انتخاب نام برند در کشور، سال 92
- کارشناس برندسازی و انتخاب نام در برنامههای رادیویی صدا و سیما
- بیش از 7 سال سابقه مشاوره و آموزش انتخاب نام برند و سایر مباحث برندسازی