INTERNATIONALIZATION AND INNOVATION IN TOURISM
Allan M. Williams
University of Surrey, UK
Gareth ShawUniversity of Exeter, UK
Abstract:
Internationalization and innovation are significant themes in tourism research whose inter-relationship has been largely neglected.
Starting from the international economi literature, which focuses mainly on the multinational enterprise, and on knowledge issues, the relationship can be conceptualised in three ways:
internationalization is a form of innovation, successful internationalization requires innovation, and internationalization requires firms to have superior knowledge.
Turning from this generic literature to the specificities of tourism, two aspects of the simultaneity of production and consumption critically shape internationalization: the requirement for co-presence, and consumer mobility.
However, a firmfocussed approach fails to address the changing international environment of the enterprise, especially the increasing importance of global connectivity in relation to entrepreneurs, labour and tourists.
Keywords: innovation, internationalization, Entrepreneurship, labour, tourists.
بین المللی سازی و نوآوری از موضوعات مهم در تحقیقات گردشگری است که روابط متقابل تا حد زیادی مورد بی توجهی قرار گرفته است. با شروع از ادبیات بین المللی اقتصاد ، که بیشتر تمرکز خود را بر شرکت چندملیتی و موضوعات دانش می گذارد ، می توان این رابطه را از سه طریق مفهوم سازی کرد:
- بین المللی نوعی نوآوری است
- بین المللی شدن موفقیت آمیز نیاز به نوآوری دارد
- بین المللی شدن به دانش عالی نیاز دارد
روی آوردن از این ادبیات عمومی به شهرهای خاص گردشگری ، دو جنبه همزمان بودن تولید و مصرف ، بین المللی شدن را به شکلی جدی شکل می دهد: الزام حضور و حضور در تحرک و تحرک مصرف کننده. با این حال ، یک رویکرد دقیق متمرکز نمی تواند به تغییر در سطح بین المللی در حال تغییر شرکت ، به ویژه اهمیت روز افزون اتصال جهانی در رابطه با کارآفرینان ، کار و گردشگران بپردازد. واژههای کلیدی: نوآوری ، بین المللی ، کارآفرینی ، نیروی کار ، گردشگران.