نجات سرمایه با مشاوره کسب و کار

خیلی از افراد میلیون ها تومان از سرمایه خود را به دلیل ندانستن نکاتی ساده پیش از شروع کسب و کار از دست می دهند. در این مقاله سعی داریم به نکاتی اشاره کنیم که به نجات سرمایه تان کمک می کند.

خیلی از افراد فکر می کنند که همه چیز را در خصوص راه اندازی کسب و کار می دانند و میتوانند بدون استفاده از مشاوره کسب و کار، به کار خود ادامه دهند ولی جلوتر به مشکل برخورد می کنند و متوجه اهمیت استفاده از کمک متخصصین برای حفظ سرمایه خود می شوند.

اهمیت مشاوره کسب و کار

business consulting

تعداد زیادی از شرکت‌ها مشاوران کسب و کار را استخدام می‌کنند تا نقش‌های خاصی را در سازمان‌های خود اجرا کنند. استفاده از خدمات مشاوره کسب و کار نه تنها در مورد شرکت‌های بزرگ، بلکه در محیط‌های تجاری کوچک و متوسط مانند استارت‏آپ‏ها و سازمان‌های مستقل در حال رشد نیز مرسوم است.

براساس آمارها، سالانه 587 هزار کسب‌وکار جدید در آمریکا ایجاد می‌شوند و تنها نیمی از آنها بعد از ۵ سال به کار خود ادامه می‌دهند و فقط یک سوم از آنها بعد از ۱۰ سال زنده می‌مانند.

اما راه‌هایی برای افزایش شانس بقا وجود دارد. کار کردن با یک مشاور و متخصص در حوزه کسب‌وکار به موفقیت مدیران کمک شایانی خواهد کرد.

طبق نظرسنجی مجله کسب و کار هاروارد روی ۴۵ مدیر اجرایی که با مشاور ارتباط داشتند نتایج زیر بدست آمد:

  • ۸۴%از افراد گفتند که از اشتباهات هزینه بر، اجتناب کرده و به سرعت در کارهایشان  مهارت یافته اند.
  • ۶۹%با کمک مشاوران توانستند تصمیم های بهتری بگیرند.
  • %۷۱درصد از آنها عملکرد شرکتشان بهبود یافت.

اما چرا شرکت‌ها به مشاوران نیاز دارند و چرا از مشاوره کسب و کار استفاده می کنند؟ در مطلب پیش رو 4 دلیل مهم برای استفاده از مشاوره کسب و کار را با هم بررسی می‏کنیم.

4 دلیل استفاده از مشاوره کسب و کار

  1. دستیابی به تخصصی خاص که دانش کارکنان داخلی کسب و کار را تکمیل می‌کند.

اغلب شرکت‌های کوچک و متوسط فاقد منابع لازم برای استخدام تعداد زیادی پرسنل ماهر هستند. کسب و کارها به خدمات مشاوره کسب و کار نیاز دارند تا از مجموعه‌ مهارت‌ها و استعدادهایی بهره‌مند شوند که در داخل مجموعه خود ندارند و در کنار کارکنان شرکت کار می‌کنند تا به اهداف خاصی دست یابند.

نکته: ممکن است شرکت شما به مهارت های خاصی نیاز داشته باشد که نتواند از طریق منابع داخلی در دسترس این نیازها را تامین کند. در این شرایط برون سپاری مسئله به مشاوران کسب و کار می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

  1. شناسایی کردن مشکلات واضح یا از دیدگاهی متفاوت

گاها شناسایی مشکلات خاص در فرآیندهای کسب و کار دشوار است زیرا ممکن است به اندازه کافی عینی نبوده یا دیده نشوند تا بتوان آنها را از دیدگاه انتقادی بررسی کرد.

کسب و کارها به خدمات مشاوره نیاز دارند تا بتوانند یک تحلیل خارجی از این که چگونه فعالیت‌های آن‌ها کار می‌کند را به دست آورند و اینکه در کجا مشکلات خاصی وجود دارد تا با حل آنها بهره‌وری سازمان شان به میزان زیادی بالا برود.

نکته:  هنگامی که مشاوران متوجه فرآیند کسب‌وکار می‌شوند، تجربه و تخصص آن‌ها می‌تواند در شناسایی نقاطی که که ممکن است برای کارکنان داخلی سازمان مشهود نباشد، کارآمد و حیاتی باشد.

  1. برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی و گسترش عملیات کسب و کار

شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) ممکن است با برنامه ریزی برای راه‌اندازی یا چگونگی توسعه و رشد کسب‌وکار خود مشکل داشته باشند. این موضوع می‌تواند ناشی از نداشتن تجربه یا دانش کافی در مورد چگونگی یک اجرای موفق باشد.

کسب و کارها به خدمات مشاوره کسب و کار نیاز دارند تا زمینه راه‌اندازی موفقیت‌آمیز عملیات خود را با استفاده از روش‌های امتحان شده فراهم کنند.

نکته: استفاده از خدمات مشاوره کسب و کار برای برنامه‌ریزی راه‌اندازی، به شرکت ها اجازه می‌دهد تا بر روی ارائه بهترین تجربه ممکن برای مشتریان خود تمرکز کنند و این در حالی است که مشاوران با دانش خوب خود از جزئیاتی که به آن واقف هستند، مراقبت می کنند.

  1. توانایی ایجاد تغییر

برای یک کسب‌وکار کوچک بسیار مشکل است که در عملیات اجرایی خود تغییر ایجاد کند زیرا فاقد مهارت‌ها و تخصص‌های لازم برای انجام این تغییرات است.

برای کسب‌وکارها بسیار مفید است که از دانش تخصصی ارایه‌شده از طریق مشاوره ‏کسب و کار استفاده کنند، زیرا مشاوران خارج از سازمان می‌توانند به کارکنان داخلی در مورد نحوه اجرا و نظارت بر تغییرات به منظور حصول اطمینان از اینکه اجرا به درستی پیش می رود، آموزش دهند.

نکته: مشاوران می‌توانند به آموزش کارکنان داخلی سازمان پرداخته و به آنها هنگام اجرای تغییرات در کسب‌وکار کمک کنند. این کار، کارکنان را با تخصص با ارزشی که در آینده از آن‌ استفاده خواهند کرد، آشنا می کند.

سخن پایانی

استفاده از مشاور ناشی از نیاز به یک مهارت یا دانش خاص یا نیاز به تحلیل‌گر یا برنامه‌نویس برای تکمیل پروژه است. یک مشاور خدماتش را به طیف وسیعی از کسب‌وکارها عرضه می‌دارد، که برای نمونه می‌توان به بخش‌هایی چون: مدیریت، منابع انسانی، بازاریابی و … اشاره کرد.

در این مقاله نکاتی را بررسی کردیم که لزوم استفاده از خدمات مشاوره کسب و کار را خاطر نشان کرد. برای جلوگیری از اتلاف سرمایه کسب و کار نیازمند استفاده از تخصص مشاورین هستیم تا ما را راهنمایی کنند. 

گاهی اوقات ما دانش و تخصص کافی در خصوص مشکلات پیش روی کسب و کار را نداریم و ممکن است با تصمیمات اشتباه، کسب و کار خود را به سمت نابودی و شکست جلو ببریم.

مدیران سازمان های پیشرو با استفاده از مشاوران خبره و صرف هزینه های استقرار روشهای نوین و مکانیزه انجام امور به سازمان فرصت میدهند تا رقبا را از صحنه بیرون رانده و سهم بیشتری از بازار را در اختیار گیرند.

با توجه به افزایش روزافزون رقابت در بازار کلیه کالاها و خدمات در بازار داخلی و جهانی، اهمیت مشاوران توانمندی که بتوانند سازمانها را به اهرم های نوین مدیریتی مجهز نمایند بیش از پیش آشکار می گردد.

ارتباط با مشاوری مناسب، گامی مهم در برنامه کسب و کارتان بوده و می تواند به شما در شرایط سخت تصمیم گیری کمک کند.

جهت ارتباط با مشاوران ما می توانید با شماره  28429783-021  تماس گرفته و یا از طریق  مرکز مشاوره کانون  با  مشاوران‏ ما در ارتباط باشید.

همچنین می توانید نظرات خود را در خصوص این مقاله بیان کرده و تجربیات خود را در مورد مشاوره کسب و کار با ما به اشتراک بگذارید.

فهرست منابع:

  1. سایت fordelskana
  2. سایت اخبار رسمی
  3. ویکی پدیا
  4. بخش مشاوره باشگاه دانش آموختگان کارآفرینی

نویسنده : فاطمه صدوقی نیا / کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران

2 Responses to چطور با مشاوره کسب و کار، سرمایه تان را نجات دهید؟
  1. سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم

  2. تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایت
    ها هستید.


[top]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *