نخستین جشن دانش آموختگان دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران – شهریور 94

همزمان با میلاد پربرکت امام رضا (ع) نخستین جشن دانش آموختگان دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، عصر روز پنج شنبه پنجم شهریور ماه 94 به همت کانون دانش آموختگان دانشکده کارآفرینی و حمایت معاونت دانشجویی و فرهنگی و پشتیبانی دانشکده، با حضور تعدادی از مسئولین و استادان دانشکده، آقای دکتر حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران، جمعی از رهبران کارآفرین و 600 نفر از دانش آموختگان و خانواده های آنان، در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

نخستین جشن دانش آموختگان کارآفرینی

دکتر محمد رضا زالی، رییس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در ابتدای این مراسم ضمن خيرمقدم به دانش آموختگان و مهمانان ارجمند، با تبریک به دانش آموختگان و خانواده های آنان، تاسیس دانشکده کارآفرینی و حضور دانش آموختگان این دانشکده در جای جای میهن عزیز و سایر کشورها را به عنوان سفیران کارآفرینی، بسیار تاثیر گذار در رشد و توسعه کارآفرینی دانست.

وی تاکید کرد بزرگترین ویژگی دانش آموختگان کارآفرینی این است که نه تنها خود کسب و کاری راه اندازی
می کنند بلکه به اشتغال سایردانش آموختگان نیز کمک می کنند و با تشکیل تیم از چند رشته و تخصص، شرکت دانش بنیان تاسیس می کنند.

دکتر زالی ابراز امید واری کرد به همت دانشگاه تهران که در حوزه کارآفرینی نیز مانند سایر حوزه ها پیشتاز است و مشارکت سایر نهادهای فعال در این عرصه و نیز با کمک رهبران کارآفرین و کارآفرینان بزرگی که گنج های این کشور محسوب می شوند، بتوانیم به جایگاه مناسبی در این حوزه دست یابیم.

سپس مهندس کاظم قلم چی از رهبران کارآفرین و موسس کانون فرهنگی آموزش  قلم چی به بیان تجربیات خود در راه اندازی کسب وکار شخصی و شیوه های کسب موفقیت در این عرصه پرداخت.

وی تلاش و پشتکار و تمرکز و جدیت در کار را در کنار مهارت یادگیری و روحیه جستجوگری را مهمترین عوامل موفقیت در کسب و کار دانست و آموزش های کارآفرینی را در طی این مسیر مخاطره آمیز ضروری و مفید دانست.

مهندس قلمچی، با تاکید بر این نکته که دانشکده کارآفرینی یکی از ممتاز ترین دانشکده های دانشگاه تهران محسوب می شود، توسعه و تاثیر گذاری این دانشکده در اندک زمانی که از تاسیس آن می گذرد را یک موفقیت بزرگ دانست.

وی  وجود همدلی در میان کارکنان و عشق به کار و مهارت در  ارتباط گیری را از ویژگی های مدیریت دانشکده ذکر کرد.

نخستین جشن دانش آموختگان کارآفرینی

در این جشن با شکوه مهندس ایرج حسابی، فرزند پروفسور حسابی از کارآفرینان معاصر و از بنیانگذاران دانشگاه تهران و چند موسسه آموزشی و پژوهشی و مهندسی در کشور، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در میان دانشجویان دانشکده کارآفرینی، به ذکر خاطرات جذاب و شنیدنی و فعالیت های کارآفرینانه دکتر حسابی در عرصه علم و فناوری پرداخت.

وی تصریح نمود شیوه آموزشی مرحوم پدر به عنوان یک معلم کم نظیر و عاشق،کاملا تربیتی و مبتنی بر آموزش عملی و گام به گام بود. وی در حوزه راه اندازی و تاسیس سازمان های جدید بسیار صبور، خستگی ناپذیر و دلسوز بود و توانست با استفاده از هوش و استعداد و تجارب ارزشمند خود در خارج از کشور، تحول بزرگی را در عرصه علم و فناوری در دوران معاصر ایجاد کند.

مهندس حسابی، قدرت تحمل سختی ها را بزرگترین عامل موفقیت پدر دانست و تاکید کرد دکتر حسابی برای تمام 24 ساعت خود برنامه داشت و هیچ لحظه ای را از دست نمی داد.

تلاوت قرآن، پخش سرود جمهوري اسلامي ايران، سرود دانشگاه تهران، اجرای موسیقی سنّتی، مسابقه حضوری، برنامه زنده طنز و خلاقیت و تقليد صدا،گرفتن عکس یادگاری و اهدا لوح یاد بود به دانش آموختگان و پذیرایی از جمله برنامه های جشن دانش آموختگی بود.

گفتنی است در پایان این مراسم باشکوه،  دانش آموختگان، سوگندنامه دانش آموختگی را قرائت کردند و لوح سپاس و تندیس افتخار به 14 نفر از دانش آموختگان کارآفرین دانشکده اهدا شد.

گالری تصاویر نخستین جشن دانش آموختگی

One Response to نخستین جشن دانش آموختگان کارآفرینی

[top]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *