توضیحات
مدیریت بازاریابی
مولفان : دکتر ابوالقاسم عربیون، الهه حسینی، علی عبدی جمایران، الهه شمسی
خلاصه کتاب:
بازاريابي و مديريت بازار يکي از شاخههاي مهم دانش مديريت است که وظيفه اصلي آن شناخت نيازها و خواستههاي انسانی و رفع آن ها از طريق فرايند مبادله منابع ميباشد.
در تصور عمومی، مدیریت بازاریابی عبارتست از تلاش برای یافتن مشتری کافی برای محصولات فعلی شرکت؛ اما این نگاهی بسیار محدود به موضوع است.
در هر مقطع زمانی، یک شرکت ممکن است با فقدان تقاضا یا تقاضای کافی یا تقاضای بیقاعده و غیرمعمول و یا تقاضای زیاد از حد روبرو باشد و این وظیفه مدیر بازاریابی است که راهحلهای لازم برای روبرو شدن با این وضعیت های مختلف را بیابد و مدیریت نماید.
در کتاب این کتاب می خوانیم:
وظیفه مدیریت بازاریابی نه فقط جستجو برای تقاضا و افزایش آن است بلکه تغییر و حتی کاهش آن نیز برعهده اوست.
در اینجا marketing management به عنوان تجزیه وتحلیل، برنامهریزی، اجرا و کنترل برنامه هایی تعریف می شود که برای نیل به اهداف سازمانی تهیه میگردند.
با توجه به پیچیدگی بازار رقابتی امروزی و افزایش روز افزون تکنولوژی، نیاز مشتریان به شدت در حال تغییر می باشد که اگر در زمینه بازاریابی برای محصولات مدیریت دقیق و عملی صورت نگیرد، سازمان با مشکل جدی روبرو خواهد شد.
مدیریتِ بازاریابی همواره در تلاش است تا بتواند بهترین راهکارها را ارائه دهد تا هم بقای سازمان را تامین کند و هم سازمان را در رسیدن به اهداف یاری نماید.
Reviews
There are no reviews yet.