توضیحات
کتاب استراتژی کسب و کار بین الملل در کشور – بازارهای نوظهور رویکرد شبکه نهادی
تالیف : پروفسور هانس جانسون
مترجمان : دکتر مهران رضوانی ، مجتبی صفیپورشوانلو
سخن اصلی کتاب کسب و کار بین الملل این است که چگونه شرکتهای چندملیتی برخاسته از بازارهای بالغ اتحادیة اروپا و آمریکای شمالی مشکلات مختلف استراتژیکِ کسبوکار در كشورـ بازارهای نوظهور عمدتا آسیا و اروپای شرقی را مرتفع میکنند.
امروزه این بازارها، بازارهايی کلیدی هستند و قطعاً كانون اصلي توسعة آتي بيشتر شركتهاي چندمليتي غربي محسوب میشوند. علاوه بر این، شركتهاي چندمليتي جدید زیادی نیز از این کشورها ظهورميكنند و موجب شدت يافتن هرچه بيشتر رقابتها در بازار جهانی می شوند.
استراتژی کسب و کار بین الملل ، دو دیدگاه سهامدار و ذینفع را براساس رویکرد اجتماعی گستردهتري در هم ادغامکرده و آن را در قالب یک دیدگاه کلنگر به استراتژی کسبوکار بینالملل مطرحمیکند.
کتاب چارچوب تحليلي جامع، یکپارچه و عملگرايانهای را نسبت به استراتژی کسبوکار بینالملل تدوین و ترسیممیکند و آن را در قالب «رویکرد شبکة نهادی» تعریف میکند.
اگر دانشجوی کارشناسی ارشدی هستید که در جایی مشغول به کار است،شاید محتمل ترین دلیل تان برای تحصیل در مقطع حاضر این باشد که دریافته اید باید درکتان از مباحث استراتژیک کسب و کار بین الملل را توسعه داده و مهارت های تحلیلی تان را تقویت نماید. از آنجا که این کتاب برای این گروه از مخاطبان تنظیم شده است، پیشنهاد نویسنده این است که فصل ها را به همان ترتیبی که در کتاب آمده است مطالعه کنید.
Reviews
There are no reviews yet.