توضیحات
رفتارهای کارآفرینانه در بنگاه های کسب و کار
مؤلفین: مریم قهرمانی صارم، علی عبدی جمایران، الهه حسینی، الهام محمدی بروجردی
بخشی از کتاب رفتارهای کارآفرینانه در بنگاه های کسب و کار :
کارآفرینی به مفهوم عامِ آن فرایندی است که طی آن فرصتهای تجاری برای تولید کالا و خدمات کشف، ارزیابی و بهرهبرداری می شود.
این فرایند شامل تمام وظایف، فعالیتها و اعمالی است که در راستای کشف و بهرهبرداری از فرصت تجاری جدید و تأسیس سازمان جدید انجام می شود.
در کل دو نوع فرایند کارآفرینی را میتوان از هم تمیز داد :
- کارآفرینی فرد محور
- کارآفرینی سازمان محور.
اگر فرایند کارآفرینی به وسیله فردی مستقل از سازمان خاص سازماندهی شود، فرایند کارآفرینی فردی نامیده می شود.
کارآفرینی فردی سابقهای به طول عمل عمر بشریت و امروزه به طول بنگاه اقتصادی از نگاه علمی تر دارد. با ارائه چنین تعریفی فرایند کارآفرینی شامل استفاده و سازماندهی فرصت ها، دستیابی به منابع، فعالیتهای مورد نیاز جهت بهرهبرداری، بکارگیری استراتژی مناسب خلاصه می شود.
درواقع فرایند صحیح کارآفرینی در ابتدا نیازمند دسترسی به اطلاعات و توانایی تشخیص اطلاعات در باب فرصتهاست، علاوه بر این، نیازمند تصمیمگیری اشخاصی است که می خواهند بر اساس فرصتهای شناخته شده عمل کنند و تحمل خطرپذیری، بخش ضروری در این مرحله از فرایند است.
در بخشی دیگر میخوانیم:
رفتار کارآآفرینانه عبارت است از اقدامات و فعالیت های کارآفرینان و پاسخ های آنان به محرک ها. عملکرد نیز یک رفتار نیست ،بلکه به عنوان نتیجه یک اقدام و انباشت پیچیده ای از رفتارها است.
Reviews
There are no reviews yet.