با توجه به اهمیت آشنایی آینده سازان کشور با مباحث کارافرینی و کسب و کار و ورود آنها به بازار کار، پس از اتمام دوره تحصیل و پیدا نمودن هدف و علاقمندی دانش آموزان برای پیدا کردن مسیر مورد علاقه خود، شرکت در این رویداد برای دانش آموزان توصیه می شود.
مدرسه تابستانی (Summer School)
مدرسه تابستانی یکی از برنامه های موفق و مؤثر در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی معتبر دنیاست که سالانه به منظور دانش افزایی و ارتقای مهارت های کاربردی افراد، علی الخصوص دانشجویانِ در حال تحصیل، قبل از ورود به بازار کار برگزار می شود، و می تواند با توجه به توان علمی و عملیاتی دانشگاه ها، بعنوان راهکاری اساسی جهت نیل به سوی دانشگاه های نسل سوم (دانشگاه های کارآفرین) تلقی گردد.
مدرسه های تابستانی فرصتی ایجاد می کنند تا دانشگاه ها اندکی از امور آموزشی و پژوهشی متعارف فاصله بگیرند و تا اندازه ای به شراکت در مسائل روز صنعت و فضای واقعی کسب و کار مشغول شوند. یکی از مهمترین اهداف مدارس تابستانی این است که برای دانشجویان ارتباطی مؤثر با صنعت برقرار می کند و برای سایرین، حوزه دانش را از محدوده دانشگاه فراتر می برد و آنرا به دایره ای از افراد و نخبگانِ غیر دانشگاهی نیز گسترش می دهد.
علاوه بر دست آوردهای فوق، مدارس تابستانی با تأکید بر واژه ی کارآفرینی، می توانند مهارت کسب و کار و کارآفرینی را نه به عنوان یک انتخاب، بلکه به عنوان یک ضرورت به دانشآموزان و دانشجویان آموزش دهند و نقش عمدهای در ترویج و اشاعه فرهنگ کارآفرینی در انقلاب سوم اطلاعاتی دنیا یعنی انقلاب کارآفرینی داشته باشند.
اهداف برگزاری مدرسه تابستانی کسب و کار :
- پرورش مهارت های کارآفرینی و کسب و کار
- پرورش استعداد و خلاقیت
- آماده سازی دانش آموزان برای آشنایی با مهارت های دنیای کسب و کار
سرفصل های دوره:
- آموزش مبانی کارآفرینی
- استعدادیابی کارآفرینی
- بازاریابی و فروش
- خلاقیت و نوآوری
- طرح کسب و کار
- هدایت شغلی
مخاطبان دوره: دانش آموزان 12 تا 18 سال
تاریخ برگزاری : مردادماه 1398
مدت دوره : 4 روز
مکان : دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
تلفن تماس: 86093621