امر
در این مقاله قصد داریم بر اساس تجربیات کارآفرینان موفق، توصیه ای ده مرحله ای برای شروع کسب و کار و کارآفرینی داشته باشیم. با ما همراه باشید تا تجربیات دیگران را برای شما بازگو نماییم:
روز اول : ایجاد یک مدل کسب و کار
قبل از انجام هر کاری، یک طرح برای کسب و کار خود تهیه نمایید. این طرح برای استارت آپ هایی که در جستجوی سریع ترین مسیر برای رسیدن به هدف هستند، بسیار مهم و حیاتی است.
روز دوم: مطالعه و بررسی بازار
تحقیقات بازار برای استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا بسیار مهم است. در این تحقیقات شما می توانید تصویری از زمینه کاری موجود و رقبای خود داشته باشید و وضعیت خدمات و محصولات موجود را با خدمات و محصولات خود مقایسه نمایید. مشتریان و بازار هدف خود را شناسایی نموده و با مقررات و مجوزهای لازم برای شروع کار خود آشنا شوید. شما ناگزیر از داشتن استراتژی و برنامه برای شروع کار هستید.
روز سوم: ساختن برند یا نشان تجاری مخصوص خودتان
یک برند یا نشان تجاری، شامل نام و یک لوگوی حرفه ای است که نشانگر اعتبار شماست، حتی پیش از آنکه کار خود را آغاز کرده باشید. برای افرادی که از ابزارهای آنلاین استفاده می کنند، ابزارهایی مانند LogoMaker که شامل کتابخانه ای از آیکون ها، ترکیب رنگها و سایر عناصر لازم برای ساخت سریع لوگو می باشد. در واقع شامل هر چیزی است که شما برای ساخت لوگو نیاز دارید و به تخصص گرافیکی خاصی نیاز ندارد.
شما می توانید از ابزارهایی مانند photoshop یا corel draw نیز استفاده کنید که نیاز به تخصص بیشتری دارند. پس از طراحی لوگو، آن را روی مهر شرکت، سربرگ ها، کارت ویزیت، پاکت نامه ها و فاکتورهای خود چاپ کنید.
روز چهارم : ثبت شرکت
طبیعت کسب و کارها ایجاب می کند که شما یک شرکت ثبت شده داشته باشید تا بتوانید ایده های تجاری و محصولات یا خدمات خود را ارائه دهید. بنابراین به یک وکیل یا مشاوره حقوقی نیاز دارید تا از تمام شرایط و قوانین موجود درباره شرکت یا نام ثبتی خود اطلاع یابید. این بسیار مهم است که مشاور حقوقی مناسبی داشته باشید.
روز پنجم : یک کسب و کار کوچک و کم هزینه ایجاد کنید
در ابتدای کار که درآمدی کسب نکرده اید، بهتر است تا حد امکان هزینه های خود را کاهش دهید، نیازی نیست در شروع کار یک دفتر مجلل با تعداد زیادی پرسنل داشته باشید. شما می توانید با یک یا دو نفر کارتان را در یک دفتر خانگی یا ارزان قیمت تر شروع کنید و تا از حصول نتیجه مطمئن نشده و بازار را تست ننموده اید، سرمایه گذاری زیادی انجام ندهید.
روز ششم: فروش خود را آغاز کنید
سودآوری به معنای فروش است. کارآفرینان موفق افرادی هستند که حتی پیش از آغاز به کار رسمی شرکت خود، فروش را شروع می کنند و بازاریابی انجام می دهند. شما می توانید خدمات خود را در شبکه های همکاری یا دوستان و آشنایان خود تبلیغ کنید.
روز هفتم : از رسانه ها استفاده کنید
برای افزایش فروش خود از انواع رسانه های تبلیغاتی مانند سایتهای پربازدید، شبکه های اجتماعی و .. استفاده کنید.
روز هشتم : وانمود کنید موفق هستید تا واقعا به موفقیت برسید
موفقیت، به معنای کسب رضایت درونی است. در شروع کار، توقع بالایی نداشته باشید. از خروجی های خود رضایت داشته باشید. بزرگ فکر کنید و سریع عمل کنید. کارآفرینی در تجربیات خود بیان می کرد که ما در رنج و زحمت زیادی بودیم ولی همانند شرکتهای بزرگ و حرفه ای عمل می کردیم.
روز نهم : در کسب و کار خود جدی و مصمم باشید
برای کارآفرینان تازه کار، سریع ترین راه ممکن برای سود آوری، کار و تلاش زیاد و سعی در نفوذ به بازار و متقاعد کردن مشتریان، بخصوص در روزهای آغازین کار می باشد. این یک نبرد همیشگی است تا زمانی که بتوانید کار جدیدتان را راه بیاندازید و مشتریان خود را افزایش دهید.
اگر فشار کاری شما زیاد شده، این خبر خوبی است! بدین معناست که شما مشتریان زیادی دارید و اکنون وقت آن رسیده که وارد مرحله بعدی از برنامه ریزی استراتژیک و برنامه های بازاریابی خود شده و کار را توسعه دهید. در ابتدا تا می توانید درآمد زایی کنید و موجودی نقدی خود را افزایش دهید.
روز دهم: کار خود را به همه معرفی کنید
پس از شروع و راه اندازی کسب و کار خود، آن را برای دوستان، همکاران، عرضه کنندگان و تمام افرادی را که می توانند با شما همکاری داشته باشند، رونمایی کنید و خدمات خود را برای آنان شرح دهید.
کارت ویزیت خود را به آنان بدهید از پتاسیل شبکه های اجتماعی و شبکه های دوستی و همکاری خود برای معرفی و شناساندن هر چه بیشتر کسب و کار خود استفاده کنید. در شروع می توانید مزایایی برای اولین مشتریان خود در نظر بگیرید.