همانطور که می دانید با ورود به دوره بازاریابی دیجیتالی ، فضای بسیار وسیعی از تعاملات بین صاحبان مشاغل و مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی مختلف از قبیل اینستاگرام انجام می گیرد.
بنابراین دانستن نکاتی در خصوص قدرتمند کردن پیج اینستاگرام می تواند شما را به عنوان صاحب کسب و کار در موقعیت مناسب تری نسبت به رقبا قرار دهد. در ادامه در چند بخش به این نکات اشاره خواهیم کرد.
مدیریت صفحه اینستاگرام
پیج اینستاگرام تان را ویترین کسب و کار خود در نظر بگیرید و سعی کنید در نگاه درجه اول مخاطبان را جذب و به محتوای پیج علاقمند کنید و باید تمام توان خود را برای حفظ و همراه کردن و جلب اعتماد او به کار گیرید.
در طول مسیر تلاشتان این باشد که ارتباط ملموسی با آنها بر قرار کنید، این روند باید پیوسته تکرار شود. تا بتوانید مخاطب خود را به مشتری تبدیل کنید.
- حتما در بیوگرافی کامل خودتان و فعالیت پیجتان را معرفی کنید
- محتوای وایرال شده ارزشمند باشد، احساسات را تحریک کند و مرتبط با موضوع پیج باشد
- از استوری های روزانه با فاصله زمانی 3 ساعت می تواند در جذب مخاطب موثر باشد.
- به همه دایرکت ها پاسخ دهید.
- به همه کامنت ها پاسخ دهید.
- در هر روز بین یک الی 4 پست منتشر کنید
- فعالیت فالورها را حتما بررسی کنید (آنالیتیکس)
- هایلایت های استوری تان را فعال کنید
- پست نوتیفیکیشن پیج هایی که مخاطب هدف شما را دارند، فعال کنید و در همان لحظات اول انشار پستشان کامنت خاص بنویسید.
- از شات کردن متقابل پیج هایی با زمینه مشترک غافل نشوید
- از CTA در کپشن استفاده کنید و مخاطب را به عملی دعوت کنید (کلیک کنند، سیو کنند، فوروارد کنند، کامنت بگذارند و…)
- از هشتک های مرتبط با پست حتما استفاده کنید
بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام
برای حفظ امنیت پیج اینستاگرامی تان پیشنهاد می کنیم موارد ذیل را حتما رعایت کنید.
- از رمز عبور (پسورد) قوی استفاده کنید.
- از ذخیره اطلاعات در مرورگر جلوگیری کنید.
- از منبع معتبر اینستاگزام را نصب یا آپدیت کنید.
- از برنامه های مکمل اینستاگرام استفاده نکنید.
- آپدیت کنید.
- ایمیل و شماره تلفنتون رو تایید کنید.
- احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید.
- تعویض پسورد یادتون نره.
- ایمیل و شماره رو منتشر نکنید.
- امنیت گوشیتونو افزایش بدید.
- از برنامه های مشکوک دوری کنید!
- هنگام خروج از پیج پسورد را پاک کنید.
- روی لینک های کوتاه شده کلیک یا تپ نکنید.
- هنگام ورود از طریق مرورگر، URL را چک کنید.
- اینستاگرامتان را به فیسبوک متصل کنید.
پیج اینستاگرام کانون دانش آموختگان کارآفرینی را به آدرس EGCUT@ را دنبال کنید.
نکاتی را برای داشتن پیج اینستاگرامی بهتر برای جذب و افزایش فالوور
در مرحله آخر به شما خواهیم گفت که رعایت چه نکاتی می توانید مخاطبان هدف خود را جذب کنید و اشتیاق دنبال کردن صفحه تان را در آنها ایجاد کنید.
- حساب اینستاگرام خود را تجاری کنید
- از لینک در پروفایل خود استفاده کنید
- از تصاویر چندگانه استفاده کنید
- پیج خود را تجزیه و تحلیل کنید
- به آزمون A/B برای آزمایش پیج اینستاگرام توجه کنید.
- یادتان باشد ، تمرکز باید روی کیفیت فالوورها باشد نه تعداد آنها
- یک تقویم تولید محتوا تهیه کنید
- اعلانهای اینستاگرام را فعال کنید
- نام(آیدی) مناسبی برای پروفایل اینستاگرام خود انتخاب کنید
- فردی را برای پشتیبانی از پیج قرار دهید
- تصویر پروفایل خود را با توجه به کمپین فعلی صفحه تان به روزرسانی کنید
- سعی کنید تیک آبی اینستاگرام را برای افزایش اعتبار پروفایل خود بگیرید
- پیج اینستاگرام خود را روی دستگاههای متنوع بازبینی کنید
- از بهینه بودن وبسایت خود روی موبایل اطمینان حاصل کنید
- اموجیها را به صفحهی خود اضافه کنید
نویسنده : عاطفه علیمحمدی / دانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران