Innovation strategies and technology for experience-based tourism
Yeoryios Stamboulis[a]
Pantoleon Skayannis[b]
Abstract:
Tourism is undergoing significant change and facing new challenges – that call for new perspectives. At least two dimensions of the change can be identified:
new forms of tourism, characterized by the tendency to depart from mass tourism;
the diffusion of information and communication technologies, with a pervasive effect on the creation, production and
consumption of the tourist product.
The limited success of most attempts to exploit produced windows of opportunity indicates that we are facing a pre-paradigmatic phase of transition.
Innovative attempts gain new strategic value when viewed from a perspective that values experience as an important new attribute.
Such a perspective has significant consequences for the growth of destination strategies, policies, and the integration of the information-society dimension.
R 2003 Published by Elsevier Science Ltd.
Keywords: Experience tourism; Innovation; Strategy; Information and communication technologies
گردشگری در حال تحولات اساسی است و با چالش های جدیدی روبرو است – این امر خواستار چشم اندازهای جدید است. حداقل می توان دو بعد از این تغییرات را شناسایی کرد:
- اشکال جدید گردشگری ، که با تمایل به دور شدن از گردشگری انبوه مشخص می شوند.
- انتشار فن آوری های اطلاعات و ارتباطات ، با تأثیر فراگیر در ایجاد ، تولید و مصرف محصول توریستی.
موفقیت محدود بیشتر تلاشها برای بهرهبرداری از پنجرههای تولید فرصت ، نشانگر این است که ما با یک مرحله پیش از پارادایم از انتقال روبرو هستیم. تلاشهای نوآورانه وقتی از دیدگاه ارزیابی می شوند كه ارزش را به عنوان یك ویژگی جدید مهم ارزیابی می كنند ، ارزش استراتژیك جدیدی به دست می آورند. چنین دیدگاهی عواقب مهمی در رشد استراتژیها ، سیاستها و مقصد و ادغام بعد جامعه-اطلاعات دارد.
کلمات کلیدی: گردشگری را تجربه کنید. نوآوری؛ استراتژی؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات