سه سال پیش، من به عنوان یک استارت آپ مبتنی بر تکنولوژی، در محیطی که برایم ناآشنا بود، بدون کمترین تجربه ای شروع به کار کردم.

من قبلا وکیل یک شرکت رسمی بودم. اشتباهاتی مرتکب شدم که ممکن بود به برهم زدن تعادل کارها منجر شود.

در اين مقاله ما سه اشتباه بزرگ كارآفرينان تازه كار را بازگو می کنيم، امیدواريم که برای شما مفید باشد:

اشتباه بزرگ كارآفرينان تازه كار

1- از کارمندان تازه کار و بی تجربه، در شروع کارتان استفاده نکنید.

در شروع کار یک استارت آپ که شما نهایتا با یک الی سه نفر کار را راه اندازی می کنید، با مسائل پیچیده ای مواجه هستید و باید با همین تعداد اندک همه آنها را برطرف کنید.

پس این را بدانید که شما به افراد حرفه ای در کار نیاز دارید. اشتباه من این بود که در شروع کارم از افرادی بدون تخصص لازم و با دستمزد کم استفاده کردم.

توصیه من به شما این است که با کارآفرینان با تجربه یا متخصصان مشورت کنید تا بدانید صلاحیت های لازم برای احزار مشاغل در حرفه شما چه مواردی هستند.

2- یک همکار و شریک پیدا کنید.

داشتن یک همکار و همراه که با شما در امور مختلف همیاری کند، بسیار مفید است. با حضور یک یا چند همکار، شما می توانید مکمل یکدیگر باشید و ضعفها و نقاط قوت خود را پوشش دهید که کلید موفقیت های پایدار است.

من مدتی طولانی در پی یافتن شریکی بودم که خصوصیات مد نظر من را داشته باشد.

بدین ترتیب ریسک راه اندازی یک استارت آپ نیز برای شما کمتر خواهد بود و قطعا با کار تیمی و گروهی، سود بیشتری نیز عاید شما خواهد شد.

3- ایده های خود را پنهان نکنید، آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

من مدتی طولانی سعی بر این داشتم که ایده ها و استراتژی های خود را حفظ کنم، زیرا همیشه می ترسیدم که کسی ایده های من را تقلید کند.
من نه تنها وقت و سرمایه، بلکه فرصتهای بی شماری را که می توانستم از کاربران و مشتریان خود بازخورد دریافت کنم را از دست دادم.

من زمانهایی را که باید کار را شروع می کردم صرف پروراندن ایده های خود کردم بدون اینکه آنها را اجرا کنم و بازخورد آنها را ببینم.

اکنون به این نتیجه رسیده ام که ایده ها به خودی خود ارزشمند نیستند، اینکه ایده شما تا چه حد قابلیت اجرایی شدن داشته باشد، ارزشمند است.

هیچ کس قصد دزدیدن ایده شما را نخواهد داشت زیرا ایده شما برای خودتان جذاب و وسوسه برانگیز است. پس به جای ایده پردازی های بی شمار، قدم کوچکی بردارید و کارتان را شروع کنید.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *