تعدادی از دانشجویان درس تحلیل محیط کسب و کار به همراه دکتر محمد علی مرادی؛ استاد درس و مهندس  محمد حسین خانی؛ معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده کارآفرینی، روز چهارشنبه 26 اردیبهشت 97 از کارخانجات آجرنسوز 2 و 3 و 4 گروه بین المللی آذرخش در شهرک صنعتی محمود آباد قم، با هدف آزمایش یافته های خود در کلاس تحلیل محیط کسب و کار، بازدید کردند.

آنها در این خصوص با مهندس صولت؛ مدیر کارخانه، مهندس کاظم پور؛ مدیر تولید، مهندس ابوطالبی؛ مدیر کنترل و کیفیت و جناب عبدالحسینی؛ مدیر روابط عمومی آذرخش گفتگو کردند.

گروه بین المللی آذرخش

آقای مهندس محسن سیفی کاشانی، بنیانگذار بزرگترین تولید کننده انواع  فرآورده های نسوز و نماهای ماندگار ساختمان در خاورمیانه است.

آقای مهندس محسن سیفی کاشانی، یکی از رهبران کارآفرین است که از 21 سالگی، پس از یک سال فعالیت بازرگانی فشرده و موفق در حوزه فروش مصالح ساختمانی، به همراه پدر و برادرانش، در یک اقدام نوآورانه با ریسک پذیری بسیار بالا، اولین کارخانه تولید آجر نسوز را با استفاده از خاک های صنعتی و مقاوم، با کاربری نمای ساختمان، با کیفیتی بالا و قابل رقابت با نمونه های خارجی، در سال 1376راه اندازی نمود.

این رهبر کارآفرین جوان که متولد 1354 است، با تلاش و پشتکار و بهره مندی از متخصصان و کارشناسان زبده، ضمن راه اندازی واحدهای 2 و 3 در سال های بعدی، افتخارات و جوایز ملی و بین المللی زیادی را نصیب خود کرد.

وی با حضور در نمایشگاه های ملی و بین المللی، بازارهای جدیدی در کشورهای منطقه بویژه روسیه ایجاد کرد و درصد قابل توجهی از تولیدات خود را به صادرات اختصاص داد.

اقدام نوآورانه اخیر محسن سیفی کاشانی، راه اندازی کارخانه 4 گروه بین المللی آذرخش با استفاده از تکنولوژی تمام اتوماتیک شرکت ساکمی ایتالیاست که توانسته زمان فرایندهای تولید آجر نسوز نما را از هفت روز به 2 ساعت و مصرف انرژی را به یک نهم خط تولید سنتی کاهش دهد.

گروه آذرخش، با 800 نفر نیروی انسانی در 4 کارخانه و 5 معدن و دفاتر فروش و دفتر مرکزی، در اجرای یک میلیون و 200 هزار پروژه کوچک و بزرگ نمای ساختمان در ایران و جهان، مشارکت داشته و در حال  حاضر 8 نوع محصول با وِیژگی ها و اندازه های مختلف تولید می کند که  با راه اندازی کارخانه جدید به 400 نوع محصول قابل افزایش است.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *