چرا سال 2021 می تواند بهترین سال برای راه اندازی کسب و کار باشد؟

در اینجا سه ​​دلیل وجود دارد که باید به غریزه خود اعتماد کنید و پیگیر اجرای ایده جدید کسب و کار خود در سال 2021 شوید.

سال 2020 ما را بر این داشته است تا این واقعیت را بپذیریم که بسیاری از امور از کنترل ما خارج است. زمان آن است که انرژی مان را صرف فعالیت هایی کنیم که کنترل آنها در اختیار خودمان است.

در مواقعی از این دست که ذهن اکثر مردم درگیر یک موضوع واحد است، نه تنها در نحوه انجام تجارت ، بلکه در رهبری نیز موج جدیدی ایجاد می شود.

  • در دوران رکود اقتصادی سالهای 1957 تا 1958 ، اولین هتل هایت افتتاح شد.
  • مایکروسافت در دوران رکود تحریم نفت از سال 1973 تا 1975 تاسیس شد.
  • رکود بزرگ از سال 2007 تا 2009 شاهد ایجاد چندین استارتاپ مانند Uber  (بازار معروف اجاره) بوده است.

اگر به این فکر کرده اید که آیا الان بهترین زمان برای راه اندازی شرکت است یا خیر ، یا اینکه قبلا کارآفرینی را کمی تجربه کرده اید و یا اطلاعاتی راجع به آن کسب کرده اید اما حالا نمی دانید چه قدمی را باید برداشت، در اینجا 3 دلیل میاوریم که باید به خود اعتماد کنید و کسب و کارتان را راه اندازی کنید.

در حال حاضر استفاده از محتوای آنلاین بیشتر از همیشه است و این موضوع کمک می کند، زمان زیادی برای راه‌اندازی کسب و کار جدیدتان داشته باشید.

مشکلات روز افزون مصرف کنندگان به این معنی است که آنها بیش از هر زمان دیگری به دنبال راه حل هستند. امروزه شروع کسب و کارهایی مانند تجارت الکترونیکی ، دستیاری مجازی ، مربیگری یا کارشناس تولید محتوا ، طراح یا توسعه دهنده کسب و کار برای افراد عادی آسان تر و در دسترس تر است . جالب است بدانید در پی Covid-19 تجارت الکترونیکی تقریباً 40٪ افزایش یافته است .

  • به این فکر کنید که افراد چگونه نوع مصرف و رفتارهای خرید خود را در چند سال اخیر تغییر داده‌اند، تشخیص گرایش‌ها در جایی که در دنیای مصرف و کسب‌وکار در حال حرکت هستیم، آسان‌تر است.
  • به این فکر کنید که کاش چه راه‌حل‌هایی را داشتید که در حال حاضر وجود ندارد، افراد دیگری نیز به دنبال راه‌حل‌های مشابه هستند.

فرصتی که قرنطینه برایمان بوجود آورده است، به ما کمک کرده تا استعدادها و نقاط قوت مان را شناسایی کنیم.

وقت گذراندن در خانه کمک کرد، زمان بیشتری برای انجام کارهایی که دوست داشتیم، اختصاص دادیم. بسیاری از ما آشپزی، نوشتن، پشت دوربین رفتن، تدریس و… تجربه های ارزشمندی بود که قبلاً امتحان نکرده بودیم اما نتیجه آنها شگفت انگیز بود.

ما غالباً به خودمان و آنچه در آن مهارت داریم شک می کنیم – تا جایی که برای گام برداشتن برای خواسته هایمان کوتاهی می کنیم.

اکثرمان معتقدیم که استعدادهای ما منحصر به فرد نیستند و همه توانایی یادگیری و انجام آنها را دارند، در حالی که در واقع شما فوق العاده با استعداد هستیم.

بهتر است اینگونه بگوییم که برخی از افراد ممکن است در استعدادهای شما تبحر داشته باشند یا بتوانند سریع آنها را یاد بگیرند ، اما لزوما از آن لذت نخواهند برد. وقتی از انجام یک کار لذت می برید ، اشتیاق و انرژی شما، در نتیجه کار شما نمود پیدا می کند. در حقیقت وقتی در یک راستای همسویی با خواسته های روح و قلب خود زندگی و فعالیت می کنید ، انجام کار برایتان بدون دردسر و لذت بخش تر می شود.

رکود اقتصادی می تواند نیروی کار را گسترش دهد

پاندمی کرونا ، میلیون ها نفر را مجبور به ترک شغل خود کرد. اگر آن افراد تصمیم به راه اندازی شرکت های خود نداشته باشند ، به دنبال پیوستن به کسانی هستند که این کار را می کنند و تجربه و تخصص خود را در جایی که بیشترین ارزش را دارد ، صرف می کنند.

در این شرایط با راه اندازی کسب و کار، نه تنها به کسانی که به کار و پشتوانه مالی نیاز دارند کمک می کنیم، بلکه همین افراد را با ماموریت ها و ایده های جدید کسب و کار که سبک زندگی را تغییر خواهند داد، ارتباط می دهیم.

اگر برای راه اندازی کسب و کار در این فرصت، تردید دارید، به جای اینکه مدام از خودتان بپرسید آیا این کار نتیجه می دهد یا نتیجه نمی دهد، به دنبال دلیل انجام آن باشیی. یادتان باشد آنچه که ما روی آن تمرکز می کنیم،حتما رشد می کند.

دنیای کسب و کار آنلاین، جدید است و بسیاری از رهبران ، مشاغل و شرکت های موفق در زمان آشفتگی در حال شکل گیری هستند. شما هم از این فرصت استفاده کنید و کسب و کارتان را راه اندازی کنید. موفقیت نزدیک است.

 

منبع : entrepreneur.com
نویسنده : سروش مؤدب / کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *