هم آفرینی رویدادی یکروزه بود که در حوزه مشاوره کسب و کار و همزمان با هفته جهانی کارآفرینی  در روز 2 آذر 98 در ساعت 14 الی 18 بعدازظهر در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

در این رویداد 33 مشاور و حدود 7 سرمایه گذار از گروه کارایا حضور داشتند و  به سوالات صاحبان ایده، صاحبان کسب و کار، استارتاپ ها و دانشجویان در شرف راه اندازی کسب و کار پاسخ دادند.

لیست مشاوران حاضر در این رویداد:

  1. علی اکبر فرجادیان
  2. آیدین سلام زاده
  3. مجید عقلایی
  4. روزبه شاهرخی
  5. سمیه کرمی زندی
  6. علیرضا نانکلی
  7. آیدین خانکشی پور
  8. امیر صادقی
  9. بهنام ثقفی
  10. سینا قدس
  11. هانیه طالبی
  12. فرهنگ باقری
  13. دکتر آیدین پرنیا
  14. عطیه قائمی
  15. کیارش عباس زاده
  16. سارا ستوده
  17. راحله میلادی
  18. الهام شورابی
  19. امین پیله چی
  20. محمدتقی کریمی
  21. مهدی مقدم
  22. وحید فخر
  23. قادر صادقی
  24. مجید امانی
  25. رضا شیرازی
  26. مرتضی دانش
  27. سینا مومنی
  28. وحید خسروی
  29. مارال اسکندری
  30. حمیدرضا احمدی
  31. مجتبی سادات
  32. مانوئل اوهانجانیانس
  33. محمد اعلم ملکی

مشاوران از پیش تعیین کردند که در کدام بازه زمانی( 2-4 یا 4-6) حضور خواهند داشت، به این ترتیب لیستی از مشاوران هر بازه فراهم شد به طوری که در هربازه زمانی دو ساعته حدود 20 مشاور با تخصص های مختلف حضور داشته باشند. به این ترتیب هر مشاور حدود 2 ساعت در محل برگزاری رویداد حاضر بود.

مشاوران با تخصص های مختلف در 20 حوزه اعلام آمادگی جهت پاسخگویی به سوالات شرکت کنندگان داشتند که این
حوزه ها شامل موارد زیر می باشند:

  1. راه اندازی و استقرار کسب و کار
  2. توسعه کسب و کار
  3. طرح کسب و کار(BP)/ مدل کسب و کار(BM)
  4. ارزیابی ایده و خلاقیت
  5. تجاری سازی ایده های خلاق و تبدیل آنها به محصول یا خدمت نهایی
  6. R&D توسعه کسب و کار
  7. بازاریابی
  8. بازاریابی دیجیتال
  9. فروش و تبلیغات/ راهکارهای افزایش فروش
  10. برندسازی
  11. تحقیقات بازار
  12. راهکارهای منابع انسانی( آموزش، جذب، نگهداشت، توسعه و …)
  13. کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات (IT)
  14. تامین منابع مالی/ جذب سرمایه و سرمایه گذار
  15. حقوق کسب و کار
  16. راه اندازی کسب و کار های نوپا
  17. نواوری و نوآفرینی در کسب و کار
  18. مدیریت پروژه و چابک سازی کسب و کار
  19. تولید محتوا
  20. روابط عمومي/ رسانه

در این رویداد حدود 110 نفر ثبت نام کردند و با وجود قطعی اینترنت درست یک هفته پیش از برگزاری رویداد و مسائل متعاقب آن، با تمام لیست ثبت نامی تماس گرفته شد و هماهنگیهای لازم جهت حضور در برنامه انجام شد، طبق آمار بیش از نیمی از ثبت نامی ها از طریق اینستاگرام، حدود 25 درصد از طریق وبسایت هفته جهانی و حدود 25 درصد بقیه از طریق معرفی دوستان در این رویداد ثبت نام کردند، حدود 90 نفر در نهایت اعلام آمادگی نهایی برای حضور در روز برگزاری داشتند، در روز برگزاری هم همچنان ثبت نام باز گذاشته شد و حدود 20 نفر هم در روز اجرا به این لیست اضافه شدند.

سوالات پیش از رویداد از طریق فرم درخواست مشاوره وبسایت، تکمیل فرم ثبت نام در واتس اپ و یا مکالمه تلفنی جمع آوری شده و سوالات پس از بررسی و مکالمه تلفنی با شرکت کنندگان به مشاوران با تخصص های مرتبط ارجاع داده شد، برای هر شرکت کننده تا 3 سوال پذیرفته شد و در صورت لزوم 3 مشاور به سوالات وی پاسخ دادند. مدت زمان پاسخگویی به هر سوال 20 دقیقه در نظر گرفته شد و به هر مشاور در دو ساعت حضورش حداقل چهار سوال ارجاع داده شد.

گروه دیگری که در این رویداد به ما ملحق شدند تا به طور ویژه در زمینه سرمایه گذاری مشاوره دهند، گروه سرمایه گذاران کارایا بودند که از این تیم  7 سرمایه گذار از ابتدا تا انتهای رویداد در محل حاضر بودند و به سوالات مختلف به ویژه سوالاتی در زمینه جذب سرمایه و سرمایه گذار پاسخ دادند.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *