“کامیتاپ (میتاپ کارآفرینی)” به معنی دورهمی کارآفرینان است.
این سلسله نشست ها به منظور برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه، انتقال تجارب کارآفرینان بزرگ کشور، آموزش مفاهیم کارآفرینی، معرفی الگوهای موفق و فرآیند شکل گیری کسب وکارهای نوپا و تسهیل گران برای دانشجویان و علاقه مندان جامعه برگزار می شود.
برای کارآفرین شدن در ایران بهترین گزینه برای الگوبرداری، رهبران کارآفرینی و کارآفرینانی هستند که با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این مرزوبوم، اقدام به ایجاد کسبوکار کردهاند، ولی متأسفانه کارآفرینان در جامعه فرصت کمی برای انتقال تجارب خوددارند.
هفتمین رویداد کامیتاپ با موضوع صنعت لوازم التحریر با حضور آقای عباس تویسرکانی و آقای دکتر مهرداد عالی پور هریسی و آقای شیرازیان از سوی کانون دانش آموختگان کارآفرینی در تاریخ 7 اسفند 96 برگزار شد.
صنعت لوازم التحریر از جمله صنایعی است که بخش قابل توجهی از محصولاتی که توسط این صنعت در بازار عرضه می شود، داخلی سازی شده و بخش اندکی از آن از مواد اولیه خارجی بهره می برند. این صنعت از المان های مناسبی برای اشتغال زایی برخوردار بوده و به علت طیف گسترده ی محصولات قابل عرضه و تنوع طلبی بالای مخاطبان این بخش که عمدتا کودکان و نوجوانان هستند، از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است.
ورود بی رویه نمونه های خارجی موجب شده تا در این میدان تولیدکنندگان ترک زمین کرده و گوی را دو دستی تقدیم کالاهای واراتی کنند، البته لازم به ذکر است این موضوع متاثر از عدم توجه و نظارت مناسب دستگاه های ذیربط در این خصوص بوده به این علت که بیش از 60 درصد کالاهای موجود در بازار وارداتی و کمتر از 40 درصد آن تولیدات داخلی است که این میزان هم آنطور که باید و شاید مورد توجه خریداران ایرانی قرار نمی گیرد و بخش زیادی از این 40 درصد در انبارها خاک می خورد. این موضوع سبب شده تا تعداد محدودی از تولیدکنندگان خرد به سراغ تولید کالا با نام و نشان خارجی و کپی برداری از نمونه های خارجی بروند تا به این واسطه در چرخه تولید باقی بمانند.