در نگاه اول به نظر می رسد کسب و کارهایی به نتیجه مطلوب می رسند که پشتوانه مالی زیادی دارند و  برای بازاریابی و تبلیغات هزینه های بسیار زیادی را کنار گذاشته اند.

اما همیشه اینطور نیست. تبلیغات و بازاریابی اگر هدفمند و اصولی و طبق برنامه ریزی مشخصی باشد، می تواند با صرف کمترین هزینه نتایج چشمگیری را رقم بزند .

در این مقاله به 12 ایده برای برنامه ریزی بازاریابی با صرف کمترین بودجه اشاره می کنیم:

١ -همواره تفكر بازاريابي داشته باشيد.

يك پوشه براي نگهداري هر نوع ايده خوبي که به ذهنتان ميرسد، اختصاص دهيد و نمونه دعوت نامه ها، آگهی هاي تبليغاتی جالب و هر بروشور ، نوشته، مجله مربوط به امور تبليغات ميشود را در آن نگهداري کنید تا در آينده بتوانيد در طوفان های فکری ایده های خلاقانه ای را رقم بزنید.

٢ – بازار را هدف گذاري کنید.

هر نوع تحول، تغيير و توسعه ای را در روند صنعت، اقتصاد و صنايع در ارتباط با حرفه خود زير نظر داشته باشيد. رقباي خود را به خوبي بشناسيد و پوشه و فايلي را براي بررسي عملكردهاي هريك از آنان اختصاص دهيد.

٣ – محصولات، خدمات و علايم تجاري خود را گسترش دهيد.

محصول يا خدمات جديدي خلق کنید و آنها را به روز نگه داريد. ایجاد و خلق اسامي و عناوين تجاري خوب، براي محصولات يا خدمات جديد بسيار حياتي هستند. محصولات و خدمات خود را همواره نو و به روز کنید تا مشتريان پيشرفت شما را مشاهده نمایند.

٤ – يك تيم تشكيل دهيد.

يك تيم مشاوران بازاريابي يا روابط عمومي متشكل از کارکنان کلیدی درون سازمان و خارج از سازمان تان تشكيل دهيد. در همايشها و گردهمایی های تخصصي شرکت کنید. نشريات تخصصي بازاريابي را مطالعه کرده و به منظور رسيدن به گزينه هاي تبلیغاتی صحيح، با متخصصان بازاريابي خارج از سازمان تان مشاوره نمایید.

٥ – بودجه اختصاص دهيد.

  • در حال حاضر چه مقدار پول يا بودجه صرف بازاريابي می کنید؟
  • چه مقدار تمايل داريد وجه بپردازيد؟

درصدي از درآمد ناخالص را کهميتواند به بازاريابي اختصاص داده شود، تعيين نمایید. سعي کنید يا از طريق آگهی و تبليغ  و چه از طريق روابط عمومي (ارسال پیامک ، ایمیل و اخبار سایت ) به صورت ماهانه در بازار حضور خود را اعلام کنید.

٦ – خود را در اذهان زنده و حاضر نگه داريد.

روزنامه يا نشريه و یا خبرنامه منتشر کنید. مقالاتی مرتبط با حوزه تخصصی خود منتشر کنید . وب سايت راه اندازي و یا به روز رسانی کنید. در پايين هر
پست الكترونيكي ميفرستيد، اطلاعات تماس، آدرس وب سايت ، شبکه های اجتماعی و شعار تبلیغاتی تان را قید کنید. به مشتريان و مخاطبان خود، کارت پستي اعم از تبريك، دعوت يا غيره و يا کارت پستي الكترونيكي بفرستيد تا ارتباط تان با آنها حفظ شود.

٧ – با نشريات ارتباط داشته باشيد.

در مجموعه تان فردی را را براي ارتباط مستقیم و مستمر با نشريات و شبکه های خبری با مخاطبان بالا انتخاب کنید. در بخش online نشریات حضور داشته باشید دارد.

٨ – در گردهمايي ها حضور به هم رسانید.

به نهادهای فرهنگی و اجتماعي – محلي بپیوندید. در کنفرانسها و دورهمی هایی که شرکت می کنید با سخنرانان و شرکت کنندگان ارتباط برقرارکنید.

٩ – به تماسها و سفارشات به سرعت پاسخ دهيد.

اگر به هر دليلي در دسترس نبوديد، تماس گيرنده را به شخص ديگري که جانشين شما هستند، ارجاع دهيد. بخشي از وب سايت خود را به نيازهاي مشتريان اختصاص دهيد. اطمينان حاصل کنید براي مخاطبانتان و  مراجعه کنندگان به وب سايت تان تماس با شما آسان است. هميشه و در همه حال، تماسها و پيامها را پيگيري کنید.

١٠ – تبليغ کنید و کمپین راه اندازی کنید.

يك بروشور جديد از محصولات و خدمات خود تهيه کرده و يا آنها را در صورت موجود بودن به شكل بهتري تغيير دهيد. سعي کنید شماره تماسي داشته باشيد که به راحتي قابل يادآوري باشد. روي تمام محصولات تبليغاتي، آدرس وب، ايميل و شعار خود را همواره بگنجانيد.

١١ – در نمايشگاهها، حامي مالي غرفه هاي معروف شويد.

گردهمائي هايي را دردفتر خود ترتيب دهيد يا در يك سمينار و آنفرانس يا گردهمايی، سخنراني ايراد کنید.

١٢ – مقاله چاپ کنید و آن را براي صنف خود بفرستيد.

براي نشريات يا روزنامه های محلی، مجلات بازرگانی محلي و نشريات بازرگاني- تجاري ستون سرمقاله ای بنويسيد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *