اگر می‌خواهید یک کسب ‌و کار آنلاین راه بیاندازید و به موفقیت دست پیدا کنید، باید در این چند مهارت استاد شوید:

5 مهارت ضروری برای راه اندازی کسب و کار آنلاین

 مهارت فنی

ثبت دامین (domain) و خرید هاست (host) جزو اولین مراحل کسب و کار آنلاین هست اما بعد از این مرحله، قضیه پیچیده می‌شود.
در راه‌اندازیِ وب‌سایت، جنبه‌های فنی و پیچیده‌ی فراوانی وجود دارند. می‌توانید برخی از کارها را برون‌سپاری کنید اما وقتی با مسئله‌ای اضطراری برخورد می‌کنید، بهتر است بدانید که کارها چگونه انجام می‌شوند.

این روزها همه افراد حقیقی و حقوقی بارها نام دامنه های مختلف اینترنتی را برای هر تجارت مدنظر خود ثبت می کنند. دامنه یا همان دامین ، مجموعه ای از حروف و اعداد است که می توان با وارد کردن آن در نوار آدرس مرورگر، به سایت مورد نظر دست پیدا کرد. نام دامنه نشانی اینترنتی وب سایت شماست و از نظر برندسازی ارزش بسیار زیادی دارد.

سئو

در بیشتر وب‌سایت‌ها، جستجوی طبیعی بهترین منبع برای جذب ترافیک است. باید واژه‌های کلیدی را بررسی کنید و محتوای بهینه‌سازی‌شده تولید کنید و مدام سئوی وب‌سایتتان را بهتر کنید تا کسب‌و‌کارتان در فضای آنلاین دوام بیاورد.
در واقع بررسی کلمه‌های کلیدی، تنها یک نقطه‌ی شروع است. و سختی آن پس از این مرحله هویدا می شود.

تولید محتوا

تولید محتوایی که باکیفیت و دارای ارزش افزوده و بهینه‌سازی‌شده باشد، مهارتی کلیدی است.
محتوا با خود ترافیک می‌آورد، اعتماد ایجاد می‌کند، مشتری‌های جدید را به سمتِ شما هدایت می‌کند.
تولید محتوا اغلب به معنی نوشتنِ مقاله‌ها و پست‌های وبلاگ است که البته فرآیند وقت‌گیری است. پادکست‌های صوتی و ویدئوها هم بسیار موثر هستند، اما زمان و پول و انرژی‌ای که باید صرف آنها کرد، بسیار بیشتر است.

تخصص در حوزه‌ی موردنظر

برای ایجاد اعتماد در مخاطب، باید نشان دهید که در حوزه‌ی کاری خود دارای آگاهی و تجربه هستید. این بدین معنی نیست که باید همه‌ی ریزه‌کاری‌های حوزه‌ی موردنظر را بدانید، چرا که بسیاری از کارآفرین‌ها هم کار خود را با درکی اندک اما کافی از موضوع آغاز کرده‌اند. تخصص در حوزه‌ی موردنظر به شما کمک خواهد کرد که در حیطه‌ی خودتان قدرتمند شوید.

تبلیغات پولی

محتوا می‌تواند ترافیک فراوانی به سمت وب‌سایت هدایت کند، اما تبلیغات هم بسیار ارزشمند است. بیشتر پلت‌فرم‌های تبلیغاتی، امکان هدف‌گذاری و فیلترینگ گسترده‌ای را عرضه می‌کنند که با استفاده از آنها می‌توانید بهتر به مشتری هدف خود دسترسی پیدا کنید.

نکته : کلید اصلی موفقیت در هر فرایندی متمرکز ماندن روی کارهای مهم‌تر است. تمرکز بر کارهایی که به کسب‌وکارتان کمک می‌کنند تا رشد کند.

3 اصل مهم در موفقیت : تمرکز، تمرکز و تمرکز

 

نویسنده : سروش مؤدب / کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *