معرفی یک محصول جدید، نیاز به هوشمندی و برنامه ریزی زیادی دارد. اکثر استارت آپ ها برای معرفی محصولات جدیدشان دچار اشتباهاتی می شوند. در این مقاله به 9 اشتباه مهلک مدل معرفی محصول جدید می پردازیم.

معرفی محصول جدید

شکل 1 – معرفی محصول جدید

اشتباهات مهلک مدل معرفی محصول

  1. تکبر من می­دانم که مشتری چه می­خواهد!
  2. نقص من می­دانم چه مشخصه­ هایی را باید بسازم!
  3. تمرکز بر زمان راه‌اندازی
  4. تاکید بر اجرا به جای فرضیه ­ها، آزمایش، یاد گیری و تکرار
  5. طرح‌های تجاری سنتی فرض را بر امتحان و اشتباه نگذاشته است.
  6. عناوین شغلی سنتی گیج کننده با آنچه که یک استارت آب نیازمند انجام آن است
  7. اجرای فروش و بازاریابی برای یک طرح
  8. پیش­فرض موفقیت منجر به مقیاس­گذاری نابهنگام می­شود
  9. مدیریت با بحران منجر به یک مارپیچ مرگ می­شود.

راز موفقیت معرفی و عرضه‌ی محصول

عرضه‌ی یک محصول موفق، باعث ایجاد یک تغییر مثبت در حجم فروش شرکت شما می‌شود و این موضوع یکی از شانس‌های معدود شما برای افزایش میزان فروش شرکت به‌شمار می‌رود. این ۶ کلید موفقیت محصولات پرفروش بازار عبارتند از:

  1. تطبیق ویژگی‌های محصول با نیاز بازار؛
  2. توضیحات واضح و محل قرارگیری مناسب آن برروی محصول؛
  3. تعیین اهداف مشخص برای عرضه‌ی آن محصول؛
  4. سرمایه‌های بالقوه رایگان تبلیغاتی؛
  5. تحریک بخش تقاضای بازار برای آن محصول؛
  6. زمان‌بندی درست در عرضه‌ی محصول، به‌منظور فروش حداکثری.

منبع: کتاب راهنمای مالک استارت آپ – نویسنده استیو بلنک و باب دورف

نویسنده : فاطمه دولت آبادی / کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *