معرفی یک محصول جدید، نیاز به هوشمندی و برنامه ریزی زیادی دارد. اکثر استارت آپ ها برای معرفی محصولات جدیدشان دچار اشتباهاتی می شوند. در این مقاله به 9 اشتباه مهلک مدل معرفی محصول جدید می پردازیم.
اشتباهات مهلک مدل معرفی محصول
- تکبر من میدانم که مشتری چه میخواهد!
- نقص من میدانم چه مشخصه هایی را باید بسازم!
- تمرکز بر زمان راهاندازی
- تاکید بر اجرا به جای فرضیه ها، آزمایش، یاد گیری و تکرار
- طرحهای تجاری سنتی فرض را بر امتحان و اشتباه نگذاشته است.
- عناوین شغلی سنتی گیج کننده با آنچه که یک استارت آب نیازمند انجام آن است
- اجرای فروش و بازاریابی برای یک طرح
- پیشفرض موفقیت منجر به مقیاسگذاری نابهنگام میشود
- مدیریت با بحران منجر به یک مارپیچ مرگ میشود.
راز موفقیت معرفی و عرضهی محصول
عرضهی یک محصول موفق، باعث ایجاد یک تغییر مثبت در حجم فروش شرکت شما میشود و این موضوع یکی از شانسهای معدود شما برای افزایش میزان فروش شرکت بهشمار میرود. این ۶ کلید موفقیت محصولات پرفروش بازار عبارتند از:
- تطبیق ویژگیهای محصول با نیاز بازار؛
- توضیحات واضح و محل قرارگیری مناسب آن برروی محصول؛
- تعیین اهداف مشخص برای عرضهی آن محصول؛
- سرمایههای بالقوه رایگان تبلیغاتی؛
- تحریک بخش تقاضای بازار برای آن محصول؛
- زمانبندی درست در عرضهی محصول، بهمنظور فروش حداکثری.
منبع: کتاب راهنمای مالک استارت آپ – نویسنده استیو بلنک و باب دورف