شاید بارها این جمله ها را شنیده ایم و یا حتی به بان آورده ایم

“کارآفرینان یک نژاد متفاوت هستند ” 

در حقیقت آنها انسان های معمولی هستن که  متفاوت فکر می کنند ، متفاوت عمل می کنند و متفاوت از بقیه در جامعه زندگی می کنند.

شاید علاقمند باشید نگرش و روند تفکر، زندگی و کار این افراد موفق را بشناسید و شما نیز با تغییراتی در نوع زندگی تان به  در مسیر کارآفرینی موفق و قدرتمند تبدیل شوید. برای آغاز این تغییرات با مطالعه این مقاله همراه کانون دانش آموختگان کارآفرینی باشید. کانال تلگرام و اینستاگرام ما را با آدرس  @egcut دنبال کنید

قدم های اول برای تبدیل شدن به کارآفرین موفق را چگونه برداریم:

  • از نظر فلسفی و اعتقادي براي شروع یک فعالیت اقتصادي انگیزه قوي داشته باشید.

  • برای آینده برنامه مشخص و مدونی داشته باشید و مدیرت زمان و برنامه ریزی روزانه را فراموش نکنید

برای یک پایان برنامه‌ریزی کنید. مدت زمان تعهد خود را مشخص کنید و خط و مرزهایی را برای آن تعیین نمایید.  اگر زمان کافی برای تمام کردن آن ندارید، اصلاً آن را انجام ندهید.
یک مکانیزم بازبینی آماده کنید آنگاه می‌توانید برای ادامه، تغییر مسیر یا توقف تصمیم‌گیری کنید. وقتی کاری را متوقف می‌کنید، مجال کافی برای کارهای دیگر را پیدا خواهید کرد.

پیتر دراکر

  • اعتماد به نفس داشته باشید، خوش شانسی و بدشانسی خرافه است، دلیل پیروزي و شکست خود شما هستید

  • ارتباطات اجتماعی تان را قدرت ببخشید دایره دوستان خود را گسترش دهید.

  • قدرت تصمیم گیری تان را قوی کنید، از مشورت کردن با متخصصان و صاحب نظران غافل نشوید.

  • خوش بین و امیدوار در عین حال دوراندیش و آینده نگر باشید و سخت کوش ، شجاع ، عادل ، متعهد ،منظم ،وقت شناس  مسئولیت پذیر باشید و با شوق و علاقه کار کنید و برای رسیدن به اهداف گاهی فداکاری کنید.

” مهم این است که دانش‌ورز وقتی به سن میانسالی رسید از خود یک انسان بسازد و پرورش دهد نه یک حسابدار مالیاتی یا یک مهندس هیدرولیک.”

پیتر دراکر

  • روحیه انجام کار گروهی را در خود تقویت کیند، تیم سازی کنید و بر اساس مهارت ها، توان و استعداد افراد تیم تقسیم کار و تفویض اختیار کنید و با ایجاد انگیزه آنها را برای انجام هر چه بهتر وظایفشان تشویق کنید. اعضای تیم را بر اساس پیشرفت کاری تان به سمت آموزش های لازم سوق دهید . در تصمیم گیری ها افراد تیم را مشارکت دهید و منافع جمعی را بر منابع شخصی ترجیح دهید. سیستم عادلانه پرداخت و ارتقاي حقوق و دستمزد براساس شایستگی را برقرار نمایید

 وقتی می‌خواهید تیمی برای خودتان تشکیل دهید، بهترین استعدادها را انتخاب کنید. افراد با استعداد از ضروریات هر سازمان موفقی هستند. دست به کار شوید و اعضای جدید تیم را انتخاب و استخدام نمایید.

پیتر دراکر

کارآفرینی

  • در برابر مشکلات صبور باشید و با شکست از رقابت دست برندارید و نکات و درس آموخته های هر شکست را در برنامه های آتی خود مدنظر قرار دهید

  • دانش و مهارت های خود را در زمینه پایه های اولیه کسب و کار، مدیریت،خرید و فروش، تولید، بازار، امورمالی و حسابداري، بورس، تبلیغات و بازاریابی توسعه دهید. وقتی دانش و مهارت داشته باشید قدرت ریسک پذیریریتان با استدلال و محاسبات علمی پیش خواهد رفت و توان پیش بینی وضع بازار را پیدا خواهید کرد.

” هیچ کس به اندازه کسی که مجبور است مطلبی را آموزش دهد، آن را یاد نمی‌گیرد.”

پیتر دراکر

  • مهارت سخنرانی، تسلط بر فن بیان، زبان بدن و توانایی مدیریت جلسات را بیاموزید زیرا که یکی از ویژگی های کارآفرین موفق است.

  • مطالعه و تفکر به شما در خلق روشهاي نوین  و ریشه یابی مشکلات و حل مسائل  و ارزشیابی فرآیندها  و پیروی از قوانین و استانداردها کمک خواهد کرد

  • روحیه انتقاد پذیري خود را تقویت کنید و  انعطاف پذیر باشید.

  • به سلامت جسمی، فکري، روحی و بهداشت روانی در محیط کار هم برای خود و هم برای تیم تان اهمیت ویژه ای قائل شوید.

  • برای تبدیل شدن به کارآفرین موفق ، نگرش سیستمی داشته باشد و به  اثراتی که بخش‌های مختلف سیستم بر روی یکدیگر می‌گذارند توجه کنید.

  • تفکر بهره ور داشته باشد ، هوشمندانه کار کنید و با کارگیری روش های عاقلانه ، بهترین نتیجه را رقم بزنید

نویسنده : عاطفه علیمحمدی / دانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران
3 Responses to پیش به سوی کارآفرینی – ویژگی های یک کارآفرین موفق
  1. سلام دوست عزیز من هر چی توی سایتتون گذشتم مقاله در رابطه با کار افرین های موفق ندیدم میشه کمک نمایید

    • عاطفه علی محمدی 12 می 2020 at 01:17 پاسخ

      سلام . سایت در حال به روز رسانی هست. به زودی مقالات جدید بارگذاری خواهند شد. با سپاس از توجه شما

  2. […] چنان دقیق به ویژگیهای کارآفرینان و شیوه‌های عملکرد آنها می‌پردازد که امروزه در مقاله […]


[top]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *